dimarts, 20 de juny del 2017

Sant Joan, consonants P i B i autoavaluació

Dissabte passat els Atrapalletres vam començar la sessió parlant de Sant Joan dient què en sabíem del tema en el cercle dels xerraires. Vam començar dient que dissabte vinent era un dia especial i molt celebrat a Catalunya. La Càssia va dir Sant Jordi, però ràpidament va recordar que ja l’havíem celebrat dos mesos enrere, llavors entre tots vam endevinar que es tractava de Sant Joan. L’Adrià va resultar ser-ne un expert, va mencionar els petards, els coets i el foc. 




A continuació vam veure un seguit de diapositives i fotografies que ens van fer recordar més coses sobre la celebració. A través de les imatges vam descobrir els elements i moments més emblemàtics de la revetlla, la flama del Canigó, el foc, les fogueres, els petards i els focs artificials, les decoracions, les coques de Sant Joan (de fruites confitades, llardons o crema), els sopars en família i al carrer...













 Van sorgir moltes paraules boniques així que vam decidir escriure-les i il·lustra-les amb els nostres fantàstics dibuixos per després enganxar-les a la llibreta.


ÀFRICA

ADRIÀ

 BENJAMÍ



 El Pau com sempre van engrescar-se molt, ja que li agrada escriure en català. Vam treballar mol bé i vam recordar i aprendre un munt de coses en relació a la celebració.  

ETHAN
 

CÀSSIA

PAU




Després de la pausa vam posar-nos posar fil a l’agulla amb una tasca molt important, les autoavaluacions del tercer trimestre. Vam començar explicant perquè fèiem una autoavaluació i que era important fer-la amb cura i ser honestos per tal de que fos útil el fer-la; per tal d'adonar-nos dels nostres punts forts i treballar per millorar en el que en costa una miqueta més. 



Vam fer un cop d’ull al full d’autoavaluació plegats per assegurar-nos que tots enteníem el procés. Teníem sis ítems dels quals autoavaluar-nos: parlo en Català, escolto els companys i la mestra, canto les cançons, escric paraules, atrapo paraules a la meva llibreta i m’ho passo bé. Vam anar autoavaluant cada ítem tots alhora, però de forma individual i personal al nostre full, tot  recordant que pintaríem el barret del follet més o menys depenent de si crèiem que havíem fet més o menys cada un dels ítems.  Vam provar de ser sincers i a alguns com a en Benjamí, ens va venir de gust compartir amb la resta com ens havíem avaluat en cert aspectes i perquè, mostrant bones argumentacions.


 
A continuació, vam descobrir que el Follet valent ens havia dut dues noves lletres consonants dins el seu barret, la P i la B. Vam practicar-les oralment una mica i vam dir paraules que comencessin per ambdues lletres respectivament, van sorgir van ser: bateria, Benjamí, pet, porta i portar. L’Ethan ens va sorprendre dient paraules molt ben pensades, com ara bateria (instrument musical) i l’Àfrica amb d’altres del vocabulari treballat en la sessió anterior: pastanaga. Tot seguit vam fer dos jocs de trobar paraules que comencessin per les lletres presentades, havíem d’identificar els elements correctes en la fitxa. Vam fer-ho en grup, tot ajudant-nos els uns als altres i respectant els torns.  


   




















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada